Ani veľké medzinárodné organizácie nemajú počas ekonomickej krízy na ružiach ustlané.

Svetová zdravotnícka organizácia, známa tiež pod skratkou WHO, preto spustila predaj merchu, ktorým pokrýva náklady na svoju činnosť.

Počas pandémie COVID-u sa výrazne prepadli príspevky vlád do zdravotníctva a podpory WHO.

"Sme otvorení novým výzvam a ideme s dobou. Nie sme žiadna zatuchnutá inštitúcia, ktorá sa nevie posunúť do 21 storočia", oznámil počas tlačovky riaditeľ Eugen Horst.

WHO vo svojom obchode predáva desiatky produktov, z ktorých predaja financuje boj za zdravie ľudí.

Najpredávanejšími sa stali cigarety Rak, tankové pivo Smädný lekár a energetický nápoj Heartbeat.

Podľa najnovšieho prieskumu sa produkty od WHO stali populárnymi najmä medzi mládežou vo veku 13 až 16 rokov. Doterajšie výnosy z predaja pokryli náklady spojené s informačnou kampaňou o rakovine pľúc a pitím alkoholu pred jazdou autom.

"Vďaka našim fanúšikom, ktorí kupujú naše produkty, môžeme pomáhať tam kde je to najviac potrebné", dodal Eugen Horst.