Ešte začiatkom roka sa riaditeľ slovenskej firmy Decodom vyjadril, že pre koronu nie je záujem o jeho nábytok a že firma bude zrušená. Nestalo sa tak. Po roku sme svedkami rastu životaschopnej firmy.

Ako sa z potápajúcej lode stal úspešný start-up?

V časoch pred koronou sa Decodom zameriaval na predaj nábytku. Po nástupe korony sa trh obrátil proti firme.

"Načo kupovať nábytok, keď k nám návštevy domov aj tak nechodia?" pýta sa Mária, ktorú sme stretli na sídlisku v Topoľčanoch.

Vlastniť nábytok z Decodomu bola ešte nedávno v Topoľčanoch spoločenská prestíž. Pochváliť sa pred návštevou cifrovaným barokovým lustrom, alebo repasovanou komodou z IKEA, bolo uznávané ako lokálpatriotizmus áčkovej ligy.

"Starému je jedno, či sa pozvracia na stôl od Decodomu, alebo na dlážku z Hornbachu. Ja nepotrebujem veľa, prespím aj na matraci." skromne konštatuje pani Mária.

Nápad zachrániť Decodom zmenou sortimentu prišiel po tom, čo noviny začali uverejňovať správy o potrebe domáceho násilia počas lockdownu.

"Vtedy som to pochopil! Keďže návštevy k nám domov už nechodia, musíme svoje rodiny reprezentovať na ulici. Čím farebnejšia žena ráno vyjde z baráku, tým väčšie uznanie muž získa. Naše produkty by mali tradičnej rodine pomôcť dosiahnuť vytúžený cieľ. Ešte v tú noc som sa s nadšením pustil do návrhu a testovania mučidiel." popisuje vznik úspechu riaditeľ Vlado Šálek.

Decodom predáva mučidlá pre rôzne príležitosti, od bežných až po slávnostné.

Hitom jesene sa stala vystrelovacia boxerská ruka v šatníku, varecha s tŕňmi na rúčke, klzký koberec, samozatváracia skrinka s hydraulickým prítlakom a ostrie na záchodovom sedáku.

Zákazníci, ktorí si priplatia elektronického pomocníka, majú zaručené, že nábytok rozpozná či sa ho dotýka muž alebo žena.

Kým švédska IKEA s hanbou krachuje, Decodom hrdo zastupuje slovenskú podnikateľskú dravosť.