Klub slovenských turistov v spolupráci s ochranármi spustil pred dvoma rokmi kampaň zameranú na vyhnanie ľudí z lesov.

Na utorkovej tlačovej konferencii zhodnotil šéf ochranárov úspech kampane.

Mestská populácia má konečne strach chodiť do lesa v predstave, že stretnú medveďa.

"Títo akože turisti sa po lesoch premávali v krikľavom oblečení, robili selfíčka z okrajov skál a infantilnými appkami si počítali kroky. Tomu je ale koniec!", konštatuje šéf ochranárov Oleg Syseľ.

V lese má vládnuť tradične dobrý old-school - zelené batohy, prepotené tričká, horalky v chlebníku a neoholené ženy.

Ochranári a tradiční turisti sú spokojní.

Mediálna kampaň má úspech. Ľudia z miest si myslia, že za každým stomom číha pažravý medveď a zúrivá srna.

Ľudia, čo si doteraz mysleli, že les je Disneyland kam sa môžu ísť zadarmo vyblázniť, sa konečne vrátili do svojho prirodzeného prostredia - do kaviarní a nákupných centier.

Kampaň "Medvede sú premnožené" podporila aj ambasáda Ruskej federácie poskytnutím makiet ruského národného symbolu, neplnoletej Máši a uslintaného medveďa.

"Stačí jedno brum-brum a hneď všetci utekajú čo im batérie na elektrobajkoch stačia", smeje sa ochranár Syseľ.

Odlišný názor však majú poľovníci. Tí sa ako jediní postavili na stranu vystrašenej verejnosti a žiadajú tvrdý zásah proti medveďom. "Medvedice treba znásilniť a starých medveďov vystrieľať," odkazuje ochranárom poľovník Huliak.

Ochranári však aj napriek tomu nekončia s marketingovou kampaňou za čisté lesy.

"Takí tí v krikľavých plastových úboroch ovešaní smartfónmi do lesa jednoducho nepatria", dodávajú.

Lebo medveď.